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Mid-Career High-End Character Animation Engineer*Non-regular employee:no open positions

職種
エンジニア職
ゲーム
勤務地
東京>江東区 >門前仲町駅>バンダイナムコスタジオ
  • アニメーション
  • ハイエンド
  • C++
  • C#
  • アセットパイプライン
  • DCCツール
  • プロシージャルアニメーション
  • ロコモーションシステム
  • スキニング
  • クロス・ヘアー・マッスルシミュレーション
  • フェイシャルアニメーション

仕事内容

既存のゲームエンジンで作業をしていただきます。

次世代ゲーム用のハイエンドキャラクターの高度な描画に必要な技術を結集し、高度アニメーション技術を開発・統合していただきます。

リアルタイムでのクロスの変形、髪のシミュレーション、バルジフリー (bulge free)デュアルクォータニオンスキニング、ヘルパーボーンスキニング、顔アニメーション、フルボディIK、ダイナミックトポロジー、筋肉のシミュレーション、コンテンツ制作パイプラインとエクスポーター、そしてこれまでにない技術を含む、さまざまな技術に携わり、先導していただきます。

 

You will work in an existing Game Engine, develop and integrate advanced animation techniques to put up together the required technologies 

leading to the advanced rendering of high end Characters for next generation Games.

This role will lead you to get confronted with numerous technologies, including realtime cloth deformations, hair simulation, bulge free dual quaternion skinning, 

helper bones skinning, facial animation,full body IK, dynamic topology,muscle simulation, content creation pipelines and exporters, as well as never used before techniques.

勤務形態

契約社員(試用期間3ヶ月)

担当業務

具体的には、プロシージャルアニメーション、ロコモーションシステム、スキニング、クロス・ヘアー・マッスルシミュレーション、

フェイシャルアニメーション、アセットパイプラインといった数々のキャラクタアニメーション技術に携わる業務になります。

 

・アニメーション技術の研究開発

・最先端の技術を用いたアニメーションモジュールのハイレベル設計

・マルチプラットフォームでの効率化を考慮したメモリとパフォーマンス設計

・アーティストのための効率的なパイプラインとワークフローの設計

・ジュニアレベルの社員のメンター

 

・Research and develop computer animation solutions

・High-level design of new animation modules using the latest technologies

・Designing Multiplatform code for Memory and Performance efficiency

・Designing efficient Pipelines and Workflows for Artists

・Mentor junior employees

 

必要な経験・能力

・コンピューターサイエンスの学士号を取得、もしくはそれに準ずる経験がある

・5年、またはそれ以上、ゲーム業界でのプログラミング経験

 

【技術的スキル】

・C++(C#も望ましい)、アニメーション技術、数学、およびデバッグの高度なスキル

・並列処理(すなわちマルチスレッド)と最適化技術に関する知識(GPGPUの知識があると望ましい)

・DCCツールとエクスポータの経験(アニメーションに関するアセットパイプラインについて深い知識があると望ましい)

・フェイシャルアニメーション技術、フルボディIKやヘルパーボーン駆動のボディアニメーションの知識

 

【対人能力】

・優れたタスクマネジメント能力を持ち、チームで作業が出来る

・高品質のゲームを市場に送りだすことに対する意欲がある

・ゲーム開発における技術の障壁を取り除く意欲がある

・コミュニケーションスキルに長けている

・英語でのコミュニケーション能力(会話・読み書き)

 ※「会話」はご自身の研究分野について滞りなくディスカッションができるレベル

 ※日本語力は、JLPT N3以上が望ましい


 

Experience and qualifications:

・Bachelor’s degree in Computer Science, a similar degree or comparable experience

・5 or more years of professional game programming experience

 

Technical skills:

・Advanced skills in C++, Animation techniques, math, and debugging

・Knowledge in parallel processing (ie. multithreading) and optimization techniques; GPGPU knowledge is a plus

・Experience with DCC Tools and Exporters; Proficiency in animation asset pipelines

・Knowledge of Facial Animation Techniques and well as full body IK and helper-bones driven body animation

 

Interpersonal qualities:

・Excellent man-management skills; Ability to be a team player

・A commitment to delivering high quality games

・A desire to push the barriers of technology in video games is required

・Be a good Communicator. 

・Ability to communicate in English (speaking, listening, reading and writing)

 ※Conversation level should be at a level where you can discuss your research field smoothly.

 ※Japanese Language proficiency test level of N3 is a plus.


 

求める人物像

・ビデオゲームやテクノロジーに対する情熱がある

・自律的である

・研究論文を研究する意欲がある

・業務上の変化、反復作業、プロジェクトが中止されることに対して恐れない

・短期間でプロトタイピング及びデモ作成ができる

 

・Passion and ambition for video games and technology is essential

・Autonomous

・Passion for Reading research papers

・No fear of change, iteration, or abandoning a project

・Excellence at quick Prototyping and Demo making

勤務条件

【勤務形態】

契約社員

*3ヶ月間の試用期間あり

*最長契約期間4年

 

【給与】

・経験・能力等を考慮し決定致します

・賞与なし(相当額を12分割し毎月支給)

 

【勤務時間】

・9:00~17:30(標準労働時間:1日7.5時間)

・フレックスタイム制:コアタイム10:00~14:00

 これまでの経験やスキル・能力に応じて裁量労働制適用あり

※ 裁量労働制:専門業務型裁量労働制により7.5時間労働とみなされます


【休日休暇】

・完全週休2日制(年末年始休暇、夏季休暇含め年間125日)

・祝日

・年次有給休暇(初年度のみ入社日により異なる/入社月に付与)


【待遇・福利厚生】

・各種社会保険

・育児休業

・介護休業

・財形貯蓄

・社員持株会

・慶弔見舞金ほか

・在宅勤務手当3,000円/月支給

・BNSワークスタイル手当4,000円/月支給

・社内フリードリンク有り

・健康診断二次健診費用の支給

・発明考案補償金制度

・服装自由

・喫煙専用室

※弊社では厚生労働省指定の技術的基準を満たした喫煙専用室を設け、対策をおこなっております


▼福利厚生の詳細につきましてはこちらをご確認くださいませ

働く環境|RECRUIT | バンダイナムコスタジオ公式サイト 


Employment Type

Non-regular employee

*Starting from a three month probation period


Compensation

・Determined based on your experience, skills, and abilities

・Annual raise (based on individual performance and evaluation)


Work Hours

・9:00 AM-5:30 PM (Standard working day: 7.5 hours/day)

・Flextime/discretionary working system

*Flextime: Core hours 10:00 AM-2:00 PM (may vary by department).

*Most people working under the flextime system begin work at 10:00 AM.

*Discretionary working system: A working day is prescribed as 7.5 hours by the 

 discretionary working system for professional work.

 

Holidays

・Two days off per week (125 days/year in FY 2017, including New Year’s holidays and summer holidays) 

・National holidays

・Annual paid leave (varies for your first fiscal year at the company depending on your start date)


Benefits

・Social insurance package

・Childcare leave

・Family-care leave

・Congratulations & condolences allowance

・Work from home allowance: ¥7,000/month

・Complimentary beverages at the office

・Allowance for follow-up health checks

・Grant for creation of inventions and concepts

・No dress code

・Smoking area

*The smoking area in our studio meets the standards specified by the Ministry of Health, Labor and Welfare.


勤務地

東京スタジオ

 

アクセス

東西線・都営大江戸線「門前仲町」駅 徒歩8分※ 所要時間は目安です。


Tokyo Studio


Access

Approximately eight minutes on foot from Monzen-nakacho Station (Tozai Line/Toei Oedo Line).

選考フロー

1:応募書類の提出

2:書類選考

3:オンライン適性検査・オンライン技能検査

4:一次面接

5:最終面接

※面接はオンラインで実施しております。

※二次面接を実施させていただく場合がございます。

1: Submit application

2: Application review

3: Initial interview

4: Final interview

*Interviews are held online.

*There may be additional interviews between the initial and final interviews.

※Please understand that we will not accept applications from the following applicants:

 2024 New Graduate Positions

 1) Students graduating between April 2022 to March 2024 from a master's program, 4-year bachelor's program, short-term university program, high school, college, or professional school.

 2) Those with less than one year of experience as a permanent employee or contract employee

 We ask for your understanding.

過去実績(応募時に任意記入)

応募時に過去実績として下記情報があれば記載ください。

 

・GitHub、SourceForge等のURL 

・Google Groupsやメーリングリスト、Issue Tracking System等オープンソースコミュニティでの発言があればそのURL 

・技術的なトピックを題材にしたブログ等のURL


Please include your portfolio as part of your application. 

・Showcase your past work as a digital portfolio.

・If you have a personal website, or have uploaded your personal work to YouTube, 

vimeo, or another website, provide their links.

*If you wish to submit your portfolio directly, include a link to the online storage or website from which 

we can download the data in your application form.

*We currently do not accept portfolios via post.

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